Toți ochii sunt pe Bundesliga

Pinterest LinkedIn Tumblr

Nu am crezut că o să îmi lipsească fotbalul atât de mult. Recomandarea UEFA transmisă federațiilor acum câteva zile, de a explora toate posibilitățile pentru finalizarea competițiilor naționale, a reprezentant un semnal că fotbalul ar putea fi reluat în perioada următoare.

 

Decizia premierului francez, Edouard Philippe de a nu permite în Franța reluarea competițiilor sportive majore până în luna septembrie, coroborată cu îngrijorările șefului medicilor de la FIFA, nu m-au făcut să îmi pierd speranța că actualul sezon se va termina pe teren și nu prin birourile federațiilor, în căutarea unor criterii de departajare pentru desemnarea echipelor participante în sezonul viitor al cupelor europene.

 

Toți ochii sunt acum îndreptați spre Germania, oficialii din Bundesliga dorind să reia competiția în mai. Vom vedea dacă germanii vor reuși să depășească toate obstacolele medicale și logistice pentru a relua campionatul. Totodată, LaLiga, Premier League și Serie A au anunțat că își doresc să reia competiția în luna iunie. Așa cum am mai spus-o și altădată și obiectivul LPF este acela de a relua campionatul tot în luna iunie, dar nu vom întreprinde nicio acțiune fără sprijinul total al autorităților guvernamentale.

 

Probabil că fotbalul va arăta cu totul diferit în următoarele 3, 6 sau chiar 12 luni deoarece meciurile se vor juca în toată această perioadă cu porțile închise, urmând a fi promovate măsuri stricte de igienă, precum și testarea și monitorizarea permanentă a tuturor participanților la aceste jocuri. Nu cred că până în 2021 fanii vor reveni pe stadioane.

 

Reluarea meciurilor de fotbal, chiar și fără spectatori, va mulțumii deținătorii de drepturi TV și sponsorii. Este posibil să avem chiar și o creștere a audienței de televiziune, ceea ce va fi cu siguranță pe placul deținătorilor de drepturi TV. Folosirea cu creativitate a panourilor de pe inelul publicitar din jurul terenurilor va oferi sponsorilor o vizibilitate foarte bună, precum și oportunitatea unor reclame de susținere a comunităților locale afectate de COVID-19. Astfel, fotbalul ar putea deveni un vehicul important pentru promovarea unor campanii de CSR și va putea avea un impact social pozitiv.

 

În perioada următoare cluburile trebuie să rămână alături de fani, furnizând conținut digital capabil să creeze atât engagement, cât și să furnizeze valoare pentru partenerii comerciali. Voi dezvolta pe larg acest subiect într-un articol care va apărea mâine în cadrul Buletinului Informativ al LPF.

 

 

 

 

 

Despre autor

Justin Ștefan este Secretarul General al Ligii Profesioniste de Fotbal