AUDIENȚĂ, AUDIENȚĂ …
REPUTAȚIE, REPUTAȚIE …
Sunt cuvinte pe care le repet într-una de ceva vreme.
E nevoie de ambele pentru a putea vinde publicitate sau pentru a obține o sponsorizare. FĂRĂ AUDIENȚĂ nu poți asigura promovarea necesară pentru a atrage un partener, iar o REPUTAȚIE PROASTĂ diminuează interesul pentru asocierea de imagine.
Fotbalul atrage audiență, fie că vorbim de oamenii de la stadion sau de cei care urmăresc meciul la televizor, pe internet sau la radio. Mi-aș dori mai mulți oameni la stadion, aș vrea să văd meciul de fotbal transformat într-un eveniment săptămânal de interes pentru fiecare comunitate locală. Arena sportivă ar trebui să reprezinte nu numai spațiul disputării jocului de fotbal, ci un loc unde îți poți petrece frumos timpul alături de familie, prieteni, un loc unde se înnoadă noi prietenii, relații de afaceri sau de iubire, un spațiu al spectacolului fotbalistic și de recreere.
E important să învățăm să ne apropiem de suporteri, să-i atragem pe stadioane, să-i facem să redevină fani adevărați, care nu așteaptă meciul pentru a provoca incidente, pentru a-și elibera frustrările, ci pentru a-și susține echipa favorită și pentru a fi martorii oculari ai spectacolului sportiv.
Totodată, televiziunile și presa trebuie să înceteze să mai promoveze scandalul în jurul fotbalului. Scandalul și minciuna vând pentru că, nu-i așa, vorba jurnalistului, adevărul nu trebuie lăsat să strice o emisiune sau un articol bun. Cred însă că oamenii care lucrează în media au o conștiință, iar atunci când se duc acasă și se privesc în oglindă nu sunt prea mândri de răul produs fotbalului și oamenilor care lucrează în sport, prin faptele lor sau prin indiferență. Atunci când ești martorul unei minciuni sau al unui scandal și nu intervii pentru a repara lucrurile, ești la fel de vinovat precum autorul minciunii sau al scandalului. Ce să mai zic despre situația în care promovezi asta…
Și iată-ne ajunși la … REPUTAȚIE. Aici STĂM PROST. Și din păcate pare că nu înțelegem că fără reputație nu putem vinde publicitate, nu putem atrage investitori sau sponsori. Astăzi LPF nu se mai implică în scandaluri, oamenii din echipa lui Gino Iorgulescu nu urmăresc o agendă proprie, nu-și doresc să țină capul de afiș al ziarelor și emisiunilor de sport. Cred că aceeași atitudine ar trebui să vină și din partea reprezentanților cluburilor. Și asta pentru că, succesul financiar vine, în primul rând, din rezultate sportive și economice, iar nu din polemici, acuze și provocări.
FOTBALUL ROMÂNESC NU ARE NEVOIE DE SCANDAL!!! Cei care susțin financiar cluburile, președinții de club, managerii, antrenorii, jucătorii, trebuie să înțeleagă că REPUTAȚIA este bună pentru toți. Socoteala-i simplă, ba chiar foarte simplă: ai reputație, primești bani, nu ai reputație, privești cu ochii-n soare și te minunezi cum fac alții performanță.
Spun un NU tăios disputelor mediatice ale președinților de club, jignirilor aduse adversarilor… Fotbalul e un joc eminamente de bărbați, iar bărbații își rezolvă disputele față în față, și nu strigând unii după alții prin târg….
Probabil că dacă finanțatorii ar știi ce bani pot fi atrași într-un FOTBAL CU REPUTAȚIE, ar lua imediat măsuri împotriva celor vinovați. E rolul nostru, al tuturor celor care iubim fotbalul să transmitem mai departe un mesaj în beneficiul asigurării reputației fotbalului românesc. Cei care investesc în fotbal știu că nu mai pot aduce bani de acasă, prejudiciind astfel interesul familiei sau al afacerilor lor, așa încât e nevoie să se alăture demersului nostru de a spune NU SCANDALULUI și de a se alătura demersului construirii unui FOTBAL CU REPUTAȚIE. Pentru că numai așa vom putea atrage alți investitori, vom putea vinde publicitate și vom atrage sponsori. Pentru a se vinde, produsul fotbal trebuie să fie unul curat, neafectat de scandaluri sau blaturi. Trebuie să contribuim cu toții la crearea REPUTAȚIEI.
Aș vrea să avem cu toții în minte aceste două cuvinte:
AUDIENȚĂ, REPUTAȚIE
AUDINEȚĂ, REPUTAȚIE