• Home
  • News
  • Valorile de brand ale cluburilor din Premier League

Valorile de brand ale cluburilor din Premier League

26 noiembrie 2018 Justin Ștefan

Cu câteva zile în urmă, Daniel Carciug, pasionat de management și marketing sportiv, mi-a reamintit despre existența unei cărți bune pe tema brandurilor din lumea fotbalului. Lucrarea este scrisă de Sue Bridgewater și se cheamă ”Football brands”. Cu ocazia discuției, mi-am reamintit că am cartea pe Kindle, așa încât m-am întors la ea după ani buni de la ultima lectură. Cartea este un ”must have” pentru oricine activeză într-un club sportiv.

În această postare, m-am gândit să împărtășesc cu voi rezultatele unui studiu care mi-a atras atenția, deoarece consider că valorile evidențiate sunt neglijate aproape complet de cluburile românești. Studiul este efectuat de Bridgewater și Stray și se referă la valorile de brand considerate relevante de către suporteri.

Iată ceea ce contează pentru suporteri atunci când vine vorba de clubul favorit.

Valori organizaționale

  • Stabilitatea financiară a clubului pentru susținerea succesului sportiv în viitor;
  • Echipă managerială stabilă și eficientă;
  • O academie de tineret puternică care să asigure un bazin de talente pentru performanțele viitoare;
  • Etica clubului – onestitate și integritatea în cadrul întregii activități;
  • Relațiile bune cu comunitatea locală.

Susținerea echipei

  • Studiul a relevat că este important modul în care este percepută echipa de către fanii ei, dar și de către fanii cluburilor rivale;
  • Dacă clubul este considerat de succes, fanii se angajează într-o serie de activități legate de club: participarea la meciuri sau la discuții despre echipa favorită, participarea la alte evenimente organizate de club, achiziționarea produselor de promovare (merchandising) și creșterea interesului general față de fotbal;
  • Dacă clubul nu este considerat de succes, fanii se distanțează de toate activitățile enumerate mai sus.

Istorie și simboluri

  • Fanii acordă importanță tradiției clubului, emblemei, motto-ului, sponsorilor, mascotei sau poreclei;
  • Ei cunosc meciurile devenite clasice, marcatorii sau denumirea adversarilor cu care s-au luptat în acele meciuri;
  • Datorită legăturii emoționale cu aceste elemente, fanii s-au opus uneori propunerilor de relocare a clubului, de schimbare a emblemei, a culorilor sau a denumirii stadionului.

Activități sociale

  • Cluburile au o dimensiune socială, deoarece suporterii merg împreună la meci, se întâlnesc înainte sau după meci pentru a sta de vorbă sau îi cunosc pe cei care stau în tribună pe scaunele alăturate;
  • Dimensiunea socială se extinde și în mediul virtual, în cadrul rețelelor de socializare, unde deseori fanii comunică cu alți suporteri sau chiar acordă sprijin celor care au probleme de sănătate sau se află în alte momente care necesită ajutorul celorlalți, de cele mai multe ori fără să existe o relație directă cu aceste persoane.

Stimă de sine 

  • Fanii sunt atașați emoțional de clubul favorit, motiv pentru care succesele sau eșecurile echipei pe care o susțin le afectează starea generală în sens pozitiv sau negativ.

 

Pornind de la rezultatele acestui studiu, voi discuta în postările viitoare despre modul în care cluburile înțeleg cum se reflectă aceste valori în cazul suporterilor lor și ce trebuie să facă pentru a corecta situația deficitară existentă astăzi.

 

Pe Daniel Carciug îl găsiți aici.

Cartea lui Sue, o găsiți pe Amazon UK.

 

 

 

FOTO: Reuters

 

 

 

 

 

 

 

leave a comment